T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Cumhuriyet Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Okul Pansiyon Talimatlarımız

Pansiyon Talimatlarımız

 

 

 

YEMEKHANE KULLANMA TALİMATI

 

Yemekhane, pansiyonumuzun ortak kullanım alanı olduğu için bu bölümde her öğrencimizin başkalarının da haklarını gözeterek hareket etmesi gerekmektedir. Yemekhane görevlilerine ve nöbetçi öğretmenlere karşı saygılı olmak, intizam içinde yemeğini almak, aksayan yönler varsa bunu usulünce yetkililere aktarmak daha güvenli ve rahat yasayabilmemiz için son derece önemlidir.

 

1. Yemek saatleri Sabah 07.00-07.40, Öğle 12.05–12.50 , Akşam 17.00–17.50 saatleri arasındadır.

2. Yemekhanede yemekler düzenli bir sıraya geçerek alınır. Sessiz olmak, gürültü yapmamak, büyüklere saygı göstermek esastır.

3. Öğrenciler kesinlikle mutfak kısmına geçmezler.

4. Yemekhane, yemek yendikten sonra hızlı bir şekilde boşaltılır ki diğer öğrenciler de  zaman kaybı yaşanmadan yemek alabilsinler.

5. Öğrenciler, yemekte yiyecekleri kadar ekmek alırlar. Ekmek israfı yapmazlar.

6.Yemekhane malzemeleri yemekhane dışına çıkarılmaz. Malzemelere zarar verilmez, zarar veren öğrenciden tazmin edilir.

7. Nöbetçi öğrenci yemek dağıtımında gerektiğinde görev alır. Nöbetçi, yemekhane görevlileriyle uyum içinde hareket eder.

8. Yemek sunumu yapan personel kişisel hijyenlerine özen gösterecektir

9. Yerlere dökülen her türlü madde hemen temizlenecektir

10.Temizlik esnasında yemek artıklarının su giderlerine boşaltılması, atık maddelerin su giderlerini tıkaması adına gerekli önlemler alınacaktır

11. Sıcak kap ve malzemeler çıplak elle tutulmayacaktır

12. Ağır malzemeler iki kişi tarafından kaldırılacak veya taşınacaktır

13. Yemek servisinin tamamlanmasından sonra yemekhanenin genel hijyen ve temizliği yapılacaktır.

14. Temizlik amaçlı kullanılan bez vb. malzemelerin devamlı temiz olması sağlanacaktır.

15. El becerisine dayanan kabuk soyma, doğrama vb. bıçakla yapılan çalışmalarda dikkatli olunacak, bıçak saplarının çatlak olmamasına dikkat edilecektir

16. Çatal, kaşık, bıçak, bardak gibi malzemelerin bulaşıkhanede temizliğine özen gösterilecek, iyice temizlenmemiş olanlar servise konulmayacaktır.

17. Meyve vb. servisi yapılması gereken gıdalar iyice yıkanacaktır.

18. Her türlü israftan sakınılacaktır.

19.Yemekhane salonunun tabanı mutfak personeli tarafından sık sık paspaslanarak kayganlığı giderilecektir.

20. Yemekhane salonunda yüksek sesle konuşmak, koşmak, şakalaşmak yasaktır.

 

 

 

 

 

 

ÇAMAŞIRHANE SORUMLUSU GÖREV TALİMATI

 

  Okul müdürlüğünce bir öğrenci çamaşırhane sorumlusu olarak görevlendirilir. Ayrıca çamaşırhane sorumlusu da görevlendirilir.

1-Çamaşırhanenin bakımı ve kontrolünden sorumludur.

2-Çamaşırhane  Cumartesi ve Pazar günleri açık bulundurulur. Acil durumlarda Nöbetçi öğretmen ve belletici öğretmenden izin alınarak çamaşırhane açılabilir.

3-Çamaşırlar okul idaresi tarafından uygun görülen makinelerde kullanma talimatları doğrultusunda yıkanırlar.

4-Çamaşırhanede temizlenmesi uygun görülmeyen battaniye, halı, yatak, yıkaması okul personelince yapılır.

5-Çamaşır kurutma yeri okul idaresince belirlenir. Başka alanlarda çamaşır kurutması yapılmasına engel olunur.

6-Kurutulan çamaşırların ütüleri ütü odasında yapılır.

8-Arızalı makine ve avadanlıklar okul müdürlüğüne bildirilerek onarımlarının yapılmasını sağlanır.

9-Çamaşırhanenin zararlı böcek ve haşerelerden temizlenmesini sağlamak üzere ilgililerle işbirliği yapılır.

10- Çamaşırhane sorumlusu, çamaşırhanenin tertip düzeni sağlamak; kirli çamaşırların gelişigüzel konulmasına engel olmakla yükümlüdür.

11-Çamaşırhane sorumlusu görevlerinde pansiyon Müdür Yardımcısı nöbetçi öğretmen belletici öğretmen ve pansiyon başkanına karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TELEVİZYON İZLEME ODASI KULLANMA TALİMATI

                1-Hafta sonu tatil olan günler akşam (Cuma, Cumartesi) yayın saati içinde televizyon izlenmesi serbesttir.

             2-Televizyonu açıp kapamak öğrenci başkanı tarafından yapılacaktır; öğrenci başkanı televizyonun korunması ve işleyişinden sorumludur.

                3-Televizyon cihazını kurcalamak, ayarlamak gibi karıştırma yapan öğrenciler hakkında kovuşturma yapılacağı bilinmelidir.

                4-Etüt yapılan akşamlar, (ertesi gün ders yapılacak zamanlarda) televizyon çay saati süresince açık kalacaktır.

                5-Yayınların izlenmesinde, televizyon cihazının çok yakınına kadar sokularak oturma ve itişmelere yer verilmeyecek ve bir düzen içinde izlenecektir.

                6-Milli maçlarımız veya Milli Bayram günleri yayınlarının izlenmesi istekleri okul idaresinin iznine bağlıdır.

                7-Belletici öğretmen, televizyon yönergesinin uygulanmasını takip edecektir.

                8-Nöbetçi öğretmen ve belletici öğretmen tarafından izlenmesi sakıncalı görülen yayınların izlenmesi engellenecektir.

                9- Saat 22.00’den sonra televizyon izlenmesi yasaktır. Ancak özel durumlarda Milli maç, Milli ve Dini bayramlarda nöbetçi öğretmen ve belletici sorumluluğunda televizyon izlenmesine izin verilebilir.

                10-Televizyon izleme yerini kirletmek, kabuklu çerez yemek, yiyecek ve içecek götürmek ve burada gürültü yapmak yasaktır.

                11-Bu yönergeyi pansiyon müdür yardımcısı ve nöbetçi Belletici öğretmenler uygular ve kontrol eder. 

 

 

 

 

 

 

PANSİYON BANYO TALİMATI

1. Haftada en az bir kez banyo yapmak zorunludur.

2. Banyoya, havlu ya da bornoz götürülür.

3. Banyo süresi en az 10, en fazla 20 dakikadır.

4. Yatakhanelere bornoz veya havlu ile çıkılmaz.

5. Banyoya girmeden önce banyo terliklerinin giyilmesi zorunludur.

6. Banyoya girmeden önce soyunma bölümünde elbiseler çıkarılır. Banyoya bornoz veya havluyla girilir. Banyo içerisine eşofman veya gecelikle girilmez.

7. Banyo başkanının uyarı ve ikazlarına uymak zorunludur.

8. Banyoda yüksek sesle konuşulmaz, gürültü yapılmaz.

9. Çıkarken banyo temizlenir, içeride çamaşır bırakılmaz.

10. Banyodaki malzemeler dışarı çıkarılmaz.

11. Su israf edilmez.

12.Banyo kovalarının içinde çamaşır yıkamak yasaktır.

13.Banyo günleri Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleridir. Ve banyo saatleri TABLODA BELİRTİLDİĞİ şekildedir. Herkes sınıfının banyo saatinde banyoyu kullanmalıdır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PANSİYON REVİR SORUMLUSU TALİMATI

 

1. Revirde yatan öğrencilerin kontrolüne; yeme, içme ve diğer ihtiyaçlarının giderilmesine yardımcı olur.

2. Revirde yatan öğrencilere verilen ilaçların kullanılmasında yardımcı olur. (İzinsiz hiçbir ilacı öğrencilere veremez.)

3. İlk yardım konusunda okul hemşiresi ve en yakın sağlık ocağından eğitim alarak öğrencilere yardımcı olur.

4. Okul ve pansiyonlarda herhangi bir sağlık problemi gördüğünde okul idaresini haberdar eder.

5. Acil durumlarda hasta öğrencileri nöbetçi ve belletici öğretmenlere bildirip şoför nezaretinde onlara refakat eder.

6. Okulda sağlık ile ilgili kulüp yöneticileri ile temas ederek zararlı alışkanlıklarla ilgili broşürleri pansiyon binasında okul idaresince gösterilen yerlere asar.

7. Öğrenci ve insan sağlığını tehdit edici belirtileri hemen nöbetçi öğretmen ve okul idaresine bildirir.

8. Revir sorumlusu pansiyon başkanına, belletici öğretmenlere ve okul yönetimine karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÜTÜ VE ÜTÜ ODASI KULLANMA TALİMATI

1. Ütü işlemi Cumartesi ve Pazar günleri yapılır.

2. Bunun dışında gerekli zamanlarda belletici nöbetçi öğretmenden izin alınarak ütü işi yapılacaktır.

3. Ütü kullanılırken suları kontrol edilecek, eksik ya da yok ise suları doldurulacaktır.

4. Ütü kullanılırken herhangi bir tehlike durumuna karşı dikkatli olunacaktır.

5. Ütü işlemi bittikten sonra pansiyon başkanına haber verilip ütü odası kilitlenecektir.

6. Ütü işlemi bittikten sonra ütü odasında herhangi bir malzeme bırakılmayacaktır.

7. Pansiyon başkanın haberi olmadan ütü işlemi yapılmayacaktır.

8. Ütü odası ders çalışma, ayakkabı boyama, resim yapma vs. gibi amacının dışında kullanılmayacaktır.

9. Ütü yapılırken başka işle meşgul olunmayacaktır.

10.Ütü işi bittikten sonra fiş prizden çıkarılıp gerekli güvenlik önlemleri alınacaktır.

11. Yukarıdaki uyarılara titizlikle uyulacaktır.

12. Pansiyon başkanı tüm ütü odalarını kontrol ederek kapıları kilitleyecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YATAKHANE TALİMATI

1-Sabah kalk zili çalar çalmaz, herkes yatağından kalkıp en kısa zamanda yatağını, dolabını talimata göre düzenlemeli; aşırı rahatsızlığından dolayı kalkamayan öğrencileri nöbetçi öğrenciler nöbetçi öğretmeni anında haberdar etmelidir.

2-Yatakhanenin sükûneti korunmalı, ses, söz, tavır ve davranışlarla bu sükûnet bozulmamalıdır.

3-Görevli öğrenciler temizlik ve diğer görevlerini noksansız ve istenilen şekilde yapmalı, nöbetçi öğrenci ve temizlik başkanları kontrol edip nöbetçi öğretmene durumu arz etmelidir.

4-Her türlü temizlik malzemesi ( sabun, fırça, diş macunu, krem kolonya, havlu vb.) öğrenci dolabında bulundurulmalıdır.

5-Her türlü öğrenci eşyası, dolapta düzenli şekilde bulundurulmalıdır.

6-Elini, yüzünü sabunla yıkayıp, okul giysilerini giymeli (çeşmeleri kullanırken suyu yeterli açıp işi bitince mutlaka kapamalı, arızalı olanı nöbetçi öğrenciye bildirmeli tuvalet ve banyoları usulüne göre kullanmalı) temizliğe çok dikkat etmelidir.

7-Kahvaltıya düzenli bir şekilde gelip sessizce yemeğini yemeli. Kesinlikle yemekhane dışına (yatakhane, etüt salonu, bahçe ve diğer yerlerde) yemek, ekmek yememeli. Yemeklerden sonra el yıkamak, diş fırçalamak için yatakhaneye çıkıp, ihtiyaçlarını en kısa zamanda giderip yatakhaneyi terk etmelidir.

8-Yatakhanenin bütün bölümlerinin temiz tutulmasına ve havalandırılmasına özen gösterilmelidir.

9-Sabahleyin koğuştan ayrılmadan önce her öğrenci kendi yatağını düzeltmelidir.

10-Yatakhanede yastık altında, ranza üzerinde vb. yerlerde hiçbir eşya veya vs. bulundurulmayacak, yatakhaneye çamaşır asılmayacaktır.

11-Günlük elbise, pardösü, ayakkabı, vb. eşya dolapta bulundurulacak yatakhaneye pijama, terlik ile gidilecektir.

12-Dersi olan tüm öğrenciler zamanında dersine gidip dersi olmayanlar çalışma odasında sessizce çalışmalı.Okul dışına nöbetçi öğretmenden izinsiz çıkmamalıdır.

 

13-Belirtilen zamanda yatmalı gün boyunca okulda bulunmalı dışarı çıkarken mutlaka nöbetçi öğretmenden izin almalıdır.

14-Raporlu öğrenciler raporlu olduğu günlerde yatakhaneden ayrılamaz.

15-Ranza, dolap, yatak, yastık, çarşaf, battaniye gibi eşyalarını temiz ve tertipli olarak kullanarak dolabını ve yatağını örnek yatak ve dolap gibi hazırlamak, vakit çizelgesine uymak zorundadır.

16-Uyurken uyumsuzluk gösteren öğrenciler (altını ıslatma, horlama) ilgili müdür yardımcısına haber verilerek gerekli tedbir alınacaktır.

17-Öğrenci, okul yönetimince kendisine gösterilen ranzada yatacak, verilen dolabı kullanacaktır. Kendiliğinden ranzayı, dolabı ya da eşyaların yerlerini değiştirmeyecektir. Yatak ve dolap tanıtım kartları korunacaktır. Dolapların içi ve dış kapaklarına herhangi bir yazı yazılmayacaktır. Dolap üzerine gereksiz maddeler ve eşya konulmayacaktır.

18-Okul idaresinin ve belletici öğretmenin vereceği diğer görevleri yapılmalıdır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PANSİYON ODA BAŞKANI TALİMATI

Pansiyon Oda Başkanı odanın sağlıklı tertipli düzenli ve disiplinli işleyişinden sorumludur. Okul idaresince görevlendirilir ayrıca başkan vekili de görevlendirilir.

1-Odada günlük zaman çizelgesinin uygulanmasını sağlar.

2-Yatma saatlerinde oda diğer öğrencilerin girmesine engel olur.

3-Oda temizliği için temizlik nöbet çizelgesi düzenler ve uygulanmasını sağlar.

4-Odada bulunan demirbaşların kontrolü arızalı olanların ve kırılanların takibini yapmak, gerekçesini okul idaresine bildirmek bakım ve onarımlarının yapılmasını sağlamak.

5-Odada yatakların temiz ve tertipli olmasını sağlamak.

6-Odaya yemek getirilmesine ve yemek yenilmesine engel olur.

7-Odanın havalandırma ve ısınma durumlarını kontrol eder, eksikliklerini okul idaresine bildiri.

8-Oda başkanı izin vb. nedenlerle görevi başında bulunmadığı zamanlarda görevi başkan vekili yürütür.

9-Oda başkanı ihtiyaç duyduğu husus ve durumlar için pansiyon başkanına belletici öğretmenlere veya müdür yardımcısına başvurur.

10-Oda başkanı, pansiyon başkanına, belletici öğretmenler ve okul yönetimine karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

 

YEMEKHANE NÖBETÇİ ÖĞRENCİLERİ HAKKINDA TALİMAT

 

Yatılı öğrenciler arasında, okul yönetimine hazırlanacak çizelgeye göre, her gün iki öğrenci yemekhanede nöbet tutar.

1-Öğrenciler görevli oldukları gün, okul idaresince izinli sayılırlar,

2-Yazılı sınav olduğunda sınava katılırlar. Sınava giren öğrenci nöbet yerinden ayrılırken arkadaşına haber verir. Her iki öğrencinin de aynı saate sınavlarının olması halinde aşçıya haber vererek sınava katılırlar. Sınav bitimine görevlerine devam ederler.

3-Ekmekleri kesmek, masalara dağıtmak.(Ekmekler küçük kesilmeli ziyan olması önlenmeli)

4-Tuzluk ve biberlikleri dolu ve kullanılır halde bulundurmak ve masalara koymak.

5-Bardakları masalara dağıtmak.

6-Sürahileri doldurmak ve masalara dağıtmak,

7-Yemek esnasında arkadaşlarının ihtiyaçlarını karşılamak,

8-Yemekhane ve mutfakta masa, sandalye, tertibinde görevlilere yardım etmek.

9-Yemekhane nöbetçileri, nöbet süresince yemekhaneden ayrılamazlar,

10-Artan yemeklerin dökülmesine yardımcı olmak (Personel ve öğrencilerin almalarına engel olmak.)

11-Yemekhanenin paspas yapılmasına yardımcı olmak.

12-Yemekhane genel temizliğine yardımcı olmak.

13-Yemek ve temizlik bitiminde kapı pencereleri kapatarak yemekhaneyi emniyete almak.

14-Yetkililerce verilen diğer görevleri yerine getirmek.

15-Yemekhane nöbetçileri, pansiyon başkanına, belletici öğretmenlere ve okul yönetimine karşı sorumludur.

 

 

 

 

YATAKHANE DOLAP YERLEŞİM PLANI VE KULLANMA TALİMATI

 

Dolap alt ve üst rafları mutlaka bez veya kâğıt ile kaplandıktan sonra eşya yerleşimi yapılır.

1-) Banyo havlusu, el ve yüz havlusu, iç çamaşırları düzgünce katlanarak yerine konulur. Günlük el- yüz havlusu askılığa asılır.

2-) Diş fırça ve macunu, el sabunu kesinlikle plastik kutular içinde bulundurulur.                                  Dolapta makyaj malzemesi, saç düzleştiricisi, saç maşası bulundurulmayacaktır.

3-) Ceket, gömlek, etek, palto vb. giyecekler askılığa asılarak konulur.

4-) Kitaplar, defterler ve diğer ders araç ve gereçleri düzgünce istiflenerek konulur.

5-) Kullanılmayan fazla ayakkabılar, boyanmış vaziyette, poşet içerisinde bulundurulur.(Ayakkabılar bahçede boyanacaktır.) Boya ve fırçalar da poşet
içinde olacaktır.

6-) Kirli çamaşırlarda mutlaka düzgünce katlanmış olarak poşet içerisinde bulundurulacak.

7-) Dolap sürekli kilitli tutulup anahtar başkasına verilmez.

8-) Dolap üzerlerine ve içine herhangi bir resim ,broşür ve yazı asılmayacaktır.

9-) Haftada bir dolap temizliği yapılacaktır.

10-)İzinsiz dolap tamiri ve boya yapılmayacaktır.

11-) Bu talimat dolap kapağının içinde asılı bulundurulacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CUMHURİYET KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

AYAKKABILIK TALİMATI

1-Ayakkabılıklar her zaman temiz ve düzenli tutulur.

2-Herkes kendine ait pansiyon numarasının olduğu ayakkabı dolabını kullanır.

3-Ayakkabı dolabının üst bölmesine Terlik, alt bölmesine Ayakkabı konulur.

4-Ayakkabı dolabına kesinlikle spor ayakkabı konulmaz.

5-Ayakkabılarla girişteki halıya basılmaz.

6-Terlikle dışarıya çıkılmaz.

8-Ayakkabılar betonda çıkarılır halıya basılır, dolaptan terlik alınıp giyilir, betondaki ayakkabılar alınıp dolaba konulur.

9-Dolap kapakları, kulpları, kilitlerine zarar verilmez, zarar verilmişse ödenir.

10-En az haftada bir ayakkabılık temizlenir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CUMHURİYET KIZ  ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

ETÜT BAŞKANI GÖREV TALİMATI

 

Her etüt salonunda bulunan öğrenciler arasından okul yönetimince bir öğrenci etüt başkanı olarak görevlendirilir. Ayrıca bir başkan vekili de görevlendirilir.

1-Etüt zaman çizelgesinin uygulanmasını sağlar.

2-Etüt yoklamasını yapar. Etüt çalışmasına gelmeyen öğrencileri nöbetçi veya belletici öğretmene hemen bildirir.

3-Etüt çalışmalarının sağlıklı ve sessizlik içinde yapılmasını sağlar, disiplinsiz tutum ve davranışta bulunanları hemen nöbetçi öğretmen veya belletici öğretmene haber verir.

4-Etüt salonunun temiz tutulması ve havalandırılması hususunda gereken itinayı gösterir, arkadaşlarına gerekli uyarılarda ve yaptırımlarda bulunur.

5-Etüt saatinin bitiminde, salonda gerekli kontrolleri yapar, varsa, açık pencereleri kapatır, elektrikleri söndürür, etüt salonunun kapısını kapatarak ayrılır.

6-Etüt başkanı gerekli gördüğü durumları pansiyon başkanına, görevli hizmetliye, belletici öğretmen veya müdür yardımcısına bildirir.

7-Etüt başkanı izin ve benzeri nedenlerle görevi başında bulunmadığı zamanlarda görevi başkan vekili yürütür.

8-Etüt başkanı, pansiyon başkanına, görevli hizmetliye, belletici öğretmenlere, okul yönetimine karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

 

CUMHURİYET KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

MESCİT TALİMATI

 

1- Mescit her zaman temiz ve düzenli tutulmalıdır. Temizlik ve düzenden tüm öğrenciler sorumludur.

2- Mescitte namaz kılanları veya Kuran okuyanları rahatsız edecek hareketler yapılmaz.

3- Mescide kirli çoraplarla ve ıslak ayaklarla girilmez.

4- Mescidin havalandırmasına dikkat edilir.

5- Mescitte bir şey yenmez içilmez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YEMEK TABELASI DÜZENLEMESİ VE GÜNLÜK ERZAK ÇIKARMA TALİMATI

 

                Yatılı öğrenci yemek tabelası düzenlemesi ve ambardan günlük erzak çıkarımı ile muayene kabul işlemleri aşağıda yazılı olduğu şekilde yapılır.

  1. 1.           Pansiyon ambar memuru; günlük tabelaya girecek kişi sayısını sorumlu müdür yardımcısından alarak yemek listesine uygun tabela cetveli miktar düzenlemesi hazırlar ve günlük kişi başı yemek maliyet çizelgesi hazırlanır.
  2. 2.           Günlük tabela çizelgesinde yazılı erzakın çıkarılması, çizelgenin okul müdürlüğüne onaylatılmasından sonra başlanır.
  3. 3.           Erzak çıkarımı her gün saat 12.30—13.00 arasında yapılır.
  4. 4.           Erzak çıkarımında ilgili müdür yardımcısı (belletici öğretmen bulunmadığı zaman) Nöbetçi belletici öğretmen, ambar memuru, aşçıbaşı ve yemekhane nöbetçi öğrenci hazır bulunur.
  5. 5.           Çıkarılan erzakın tabela mevcuduna göre tam, sağlam ve temiz olmalarına dikkat edilir. Tadı ve miktar kontrolü yapıldıktan sonra aşçıya teslim edilir. (tutanak ile)
  6. 6.          Taze meyve ve sebzeler ile bozulacak cinsten günlük gelecek(balık-süt-yağ-yoğurt vb.) tabelaya konulmuş ise mutfağa tesliminden önce, muayene komisyon üyeleri tarafından kesin kontrolden geçmedikçe pişirilmeye ve yedirilmeye konulmaz.
  7. 7.           Sağlık şartlarına uygunluğu muayene ve kontrolden geçirilmeden mutfağa alınan ve yedirilmek üzere hazırlığa konulan erzakın akıbetinden aşçı ve ambar memuru birinci derece sorumludur.
  8. 8.          Günlük erzak çıkarımı tamamlandıktan sonra tabela listesi ilgililerce (belletici öğretmen, nöbetçi öğrenci, aşçı) orada imza edilir. Mutfağa teslimi yapılan erzakın korunmasından teslim alan aşçı sorumludur.
  9. 9.          Erzak ambarına konulmak üzere pazarlık usulü ve ihale yoluyla satın alın yiyecek maddeleri her ne olursa olsun muayene komisyon üyelerinin kontrol ve kabulünden geçmedikçe ambara veya mutfağa alınmaz. Bu kaideye aykırı davranışlar kanuni kovuşturmaya nedendir.
  10. 10.       Tabelaya göre pişirilen ve yedirilmek üzere dağıtıma hazırlanan, yemek, dağıtım saatinden yarım saat önce tat ve lezzet kontrolü yapılması içi yemek numuneleri aşçı tarafından bir tepsiye konularak muayene getirilir.
  11. 11.       Öğle yemekleri pansiyon müdür yardımcıları tarafından, akşam ve sabah yemekleri Nöbetçi belletici öğretmen tarafından kontrol edilecektir.
  12. 12.       Erzak ambarı olarak kullanılan depo kapısı çift kilitli olarak kapatılır. Anahtarın biri ambar memurunda, diğeri Pansiyon Müdür Yardımcısında bulunur. İzinli ayrılan anahtarı Müdür Başyardımcısına teslim eder.

 

 

 

 

 

 

 

PANSİYON ÖĞRENCİ BAŞKANI TALİMATI

 

Pansiyon başkanı, pansiyonun sağlıklı işleyişini takip etme, okul idaresi, nöbetçi öğretmen ve belleticilerden aldığı talimatlar doğrultusunda pansiyonun işleyişinden sorumludur. Okul idaresince görevlendirilir. Ayrıca bir başkan vekili de görevlendirilir.

1-Koğuş başkanının görevlerini kontrol etmek, koğuş talimatının uygulanmasını sağlamak, aksaklıkları okul idaresine bildirmek.

2-Etüt başkanının görevlerini kontrol etmek etütlerin zamanında ve sağlıklı yapılmasını sağlamak. Aksaklıkları okul idaresine bildirmek.

3-Pansiyon genel düzeninin sağlanmasında ve korunmasında okul idaresinin ve belletici öğretmenlerin yardımcısıdır.

4-Yatılı öğrencilerle okul yönetimi arasında irtibatı sağlar.

5-Okul idaresinin gerekli görüldüğü hususları yatılı öğrencilere duyurur.

6-Öğrencilerin izin vb. isteklerini müdür yardımcısına bildirir.

7-Pansiyonda giderilmesi gereken aksaklık ve eksiklikleri, kontrol ve tespit ederek belletici öğretmenlere ve müdür yardımcısına bildirir.

8-Pansiyonda görevli öğrencileri denetler, gerekiyorsa uyarılarda bulunur ihtiyaç duyarsa, bu görevlilerin tutumlarını belletici öğretmene veya müdür yardımcısına bildirir.

9-Pansiyon başkanının izin vb. nedenlerle görevi başında bulunamadığında görevi başkan vekili yürütür.

10- Pansiyon başkanı, düzen ve işleyişle ilgili bütün yönergelerin yürütülmesinden sorumludur.

11-Pansiyon başkanı belletici öğretmenlere ve müdür yardımcısına karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

ÖĞRENCİ TALİMATI

 

Öğrencilerin yapmakla yükümlü olduğu görevlerden bazıları:

1) Yatılı öğrenciler devletin koruması ve bakımı altında olduğunun bilincinde olup kullanacağı devlet eşyasını öz malı olarak benimseyip onu daha uzun ömürlü kullanma gayreti içinde olmalıdır.

2) Ranza, dolap, yatak, yastık, çarşaf, battaniye gibi eşyalarını temiz ve tertipli kullanmak, dolabını örnek dolap ve yatağını örnek yatak gibi hazırlamak, vakit çizelgesine uymak zorundadır.

3) Sabah kalk zili çalar çalmaz, herkes yatağından kalkıp en kısa zaman da yatağını ve dolabını talimata göre düzenlemelidir. Nöbetçi öğrenci, aşırı rahatsızlığı sebebiyle kalkamayan öğrencileri, belletici öğretmene anında haber vermelidir.

4) Elini, yüzünü sabunla yıkayıp, okul giysilerini giymeli (muslukları kullanırken suyu yeterli açıp işi bitince mutlaka kapamalı, arızalı olanı nöbetçi öğrenciye bildirmeli, tuvalet ve banyoları usulüne göre kullanmalı) temizliğe çok dikkat etmelidir.

5) Görevli öğrenciler dışında herkes mutlaka etüt salonlarına zamanında gitmeli ve derslerine hazırlanmalıdır.

6) Görevli öğrenciler temizlik ve diğer görevlerini noksansız ve istenilen şekilde yapmalı, nöbetçi öğretmene durumu arz etmelidirler.

7) Yemekhaneye düzenli bir şekilde gelip sessizce yemeğini yemeli. Kesinlikle yemekhane dışına (yatakhane, etüt salonu, bahçe ve diğer yerlere) gıda maddesi, yemek, ekmek getirilmemelidir. Kahvaltıdan sonra el yıkamak, diş fırçalamak için yatakhaneye çıkıp ihtiyaçlarını en kısa zamanda giderip ders araç-gereçlerini alarak yatakhaneyi terk etmelidir.

8) Akşam yemeğini yedikten sonra yatakhaneye çıkıp gerekli hazırlık yapılarak etüt salonuna zamanında gidilmelidir.

9) Etüt bitiminde gerekli hazırlıklar yapılarak belirtilen zamanda yatılmalıdır.

10) Raporlu öğrenciler raporlu olduğu günlerde yatakhaneden ayrılamaz. Okul idaresinin izni ile raporlu oldukları süreyi ailelerinin yanında geçirebilirler.

11) Öğrenciler öğrenciye yakışır şekilde davranmalı ve konuşmalıdır.

12) Okul idaresinin ve nöbetçi belletici öğretmenin vereceği diğer görevleri yapmalıdır.

 

 

 

 

ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI TALİMATI

 

"Öğrencilerden;

1) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları,

2) Bütün okul arkadaşlarının kendisi gibi Türk toplumunun ve Türkiye Cumhuriyetinin bir bireyi olduklarını unutmamaları, onların onur ve haklarına saygı göstermeleri,

3) Öğretmenlerine, okul yöneticilerine, görevlilere, arkadaşlarına, çevrelerindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları,

4) Doğru sözlü, dürüst olmaları, yalan söylememeleri,

5) İyi ve nazik tavırlı olmaları, kaba söz ve davranışlardan kaçınmaları,

6) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları,

7) Kitapları sevmeleri, korumaları, okuma alışkanlığı kazanmaları,

8) Çevrenin doğal ve tarihî güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları,

9) İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları,

10) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları,

11) Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları, bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları,

12) Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan, bölücü, yıkıcı, siyasî amaçlı etkinliklere katılmamaları; siyasî amaçlı sembol kullanmayıp bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet vs. taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasî amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları,

13) Fizik, zihin ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için faydalı bir şekilde kullanmaları,

14) Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları,

15) Yasalara, yönetmeliklere, toplum kurallarına, millî, manevî ve kültürel değerlere uymaları beklenir.

 

 

 

PANSİYON GENEL TALİMATI

  1. Sabah 06:00 kalkış saatidir. Bu saatten önce öğrencilerimiz kalkıp, hazırlıklarını yapıp yatakhanelerinden çıkabilirler.
  2. Bütün medeni insanlar yataktan kalkınca el-yüz yıkarlar ve yataklarını düzeltirler. Yataklar sürekli kontrol edilecek ve aksi davranışlar için işlem yapılacaktır. Açıkta hiçbir okul araç gereci ve giysi bırakılmayacaktır.
  3. Sabah erken kalkan öğrenciler diğer arkadaşlarını uyandırmadan çalışma odalarında çalışabilirler. En geç 06.50’de yatakhaneden çıkılır ve kapılar kilitlenir.
  4. Sabah kahvaltısı 07:00–07:30 arasındadır. Mutlaka kahvaltı yapılmalıdır.
  5. Öğle yemeği 12.00–12.50 arasındadır. Yemeğe girişler self servis gereği sıra ile olmaktadır. Yemekte de sessiz ve düzenli olmak gerekir.
  6. Derslerin sona erdiği saat ile 17.00 saatleri arasında öğrencilerimiz serbest kalırlar, yatakhaneler açıktır. Dinlenmek mümkündür. Spor yapılabilir. Ders çalışılabilir.
  7. Akşam yemeği 17:00–18:00 arasıdır. Yemeğe zamanında gelmeyene yemek verilmez.
  8. Etüt saatleri  1 .ETÜT : 18.00–18:50   2. ETÜT: 19:00-19:50    3. ETÜT 20:00- 20:50’dir.
  9. Bütün öğrencilerimiz etüde katılmak zorundadır. Etütler tıpkı ders gibidir. Sessizlik, verimlilik temel esastır. Etüde katılmamak ve sessizliğin bozulması disiplin işlemi gerektirecektir.
  10. Etütlerde telefon, radyo, mp3 çalar bulundurulmayacak, müzik dinlenmeyecektir.
  11. 20.50–22.00 saatleri arasında öğrencilerimiz serbest kalırlar. Yatış hazırlıkları, banyo ve temizlik yapılabilir. Saat 22.20’de kesin ve tam zamanında yatakhane kapıları kapanacak ve yoklama alınacaktır. Toplu yaşamada en önemli kural birliktelik ve düzenliliktir. Bu şekilde geç kalma veya bulunmama cezai işlem gerektirecektir.
  12. 22.30 yatış saatidir. Yatakhane ışıkları söner. Gürültü, ortalıkta dolaşım kesinlikle olmaz. Aksi davranışlar herkesi etkilediği için çok titiz olmayı gerektirir. Daha uzun süre ders çalışma istek ve ihtiyacı olan öğrencilerimiz, sessiz olmak kaydıyla etüt salonunda saat 23.30’a kadar belleticilerden izin alarak çalışabilirler. Bu imkân ve ortamın sürekliliği kurallara uymakla mümkündür. Aksi halde çalışma olmayacak ve 22.30’de kesin yatılmış olunacaktır.
  13. Yatakhanelerimizde temizlik ve düzenlilik en temel sorumluluğumuz olmalıdır. Her öğrenci kendisine ait numaralardaki dolap ve yatakları kullanacaktır. Dolap ve yatakların yerleri değiştirilmeyecektir. Ortada hiçbir eşya bırakılamaz, her şey yerinde ve düzenli olmalıdır. Ortada bırakılan bütün eşyalar her sabah toplanacaktır.
  14. Dolaplarda, pansiyonda bulundurulması yasak olan (Resim, siyasi yayın, sigara, bağımlılık yapan zararlı maddeler, kesici aletler v.s) malzemeler bulundurulmayacaktır.
  15. Dolapların içerisi düzenli olup yiyecek malzemesi konulmayacaktır.
  16. Pansiyona ait tüm araç gereçler en iyi şekilde kullanılacak, asla zarar verilmeyecek, verilen zararlar öğrenci tarafından ödenecek ve öğrenciye disiplin işlemi uygulanacaktır.
  17. Pansiyon içinde ve dışında kavga etmek, grup kavgası yapmak, baskı grubu oluşturmak kesinlikle yasak olup, bunları yapanlar hakkında adli ve disiplin soruşturması yapılacaktır.
  18. Pansiyonda hiçbir öğrenci yatakhane ve yemekhaneye misafir getiremez ve pansiyon binasında yatılı öğrencilerden başkası kalamaz.
  19. İzinsiz olarak hiçbir öğrenci pansiyondan ayrılamaz, dışarıda kalamaz.
  20. Hafta sonu iznine gidecek öğrenciler PERŞEMBE günü izin listesini imzalayacaklar ve Cuma saat 15.30’dan Pazartesi saat 07.30’ a kadar izinli sayılacaklardır. İzin almayan öğrenciler ve nöbetçi öğrenciler hafta sonu iznine gitmeyeceklerdir. İzinsiz çıkışlar cezai işlem gerektirir.
  21. Her öğrenci yatakhane girişinde ayakkabısını çıkarıp, ayakkabı dolabına koyacak,  kendi terliğini giyecek, yatakhane içinde terlik ile dolaşacaklardır.
  22. Tuvaletlere girilirken kesinlikle tuvalet terliği kullanılacak, tuvalet terlikleri kullanım alanı dışına çıkarılmayacaktır.
  23. Banyo girişinde banyo için ayrılmış terlikler kullanılacak ve başka bir yere çıkarılmayacaktır.

 

 

 

 

AMBAR TALİMATI

 

                Kuru depolama yapılan yiyecekler ile yatılı öğrenciler için gerekli olan malzemelerin bulunduğu okulun genel ambarından ayrı olan bölüme pansiyon ambarı denir.

                Özelliği bakımından aşağıda belirtilen hususların yerine getirilmesi gerekir.

  1. 1.      Ambarın hava akımı iyi olmalı ısı 15–20 °C arasında tutulmalıdır.
  2. 2.      Ambar doğal havalandırma yapılmalı mümkün olmadığı takdirde aspiratör ile havalandırma yapılmalıdır.
  3. 3.      Depo mümkün olduğunca karanlık tutulmalı düşük watlı kullanılmalıdır.
  4. 4.      Ambardan su ve buhar geçirilmemelidir. Nem oranı en çok %70 olmalıdır.
  5. 5.      Ambar duvarları girintisiz ve çıkıntısız olmalı, pencereler telli olmalı fare ve haşerelerin depoya girmesi engellenmelidir.
  6. 6.     Ambarda bulunan raflar temiz olmalı iki tarafından kullanılması için rafların ortada bulunması gerekir.
  7. 7.      Ambara çuvalla konulacak yiyecekler 15 cm yükseklikte platform üzerine konulmalı veya üzeri kapaklı ayrı ayrı büyük kapaklı kutular içine konulmalıdır.
  8. 8.     Ambarda memurun çalışması için bir masa ve sandalye ve dolap bulunmalı.
  9. 9.     Ambardan çıkacak malzemelerin ölümü için bir kantar ve sıvı ölçüm aleti bulunmalıdır.
  10. 10.  Ambarda insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde haşere öldürücü ilaçlar ile temizlik malzemeleri bulundurulmalıdır.            
  11. 11.  Ambarda bulunan malzemelerin günlük alımları işlendiği ambar kartı bulunmalıdır.
  12. 12.  Ambar yeni alınan malzemeler ile eski malzemeler birbirine karıştırılmamalıdır. Eskisinin bitiminden sonra yenisine başlanmalıdır.
  13. 13.  Ambar mutlaka çift kilit sistemi ile kapatılmalı anahtarın bir tanesi Ambar Memurunda diğeri Müdür Yardımcısında veya görevlendirilecek kişide bulunmalıdır.

14.Kısa sürede bozulacak yiyecek maddeleri etler, balıklar ve diğer besin maddeleri soğuk hava depolarında ve dipfrizlerde saklanmalıdır.

 

 

 

 

AMBAR MEMURLUĞU GÖREV TALİMATI

 

Ambar memuru pansiyonla ilgili işlerin yürütülmesinden müdür yardımcısına karşı sorumludur. (Okul Pan. Yön. Md.12)

  1. 1.      Ambar memurluğu görevi kefalete tabi vazifelerden olduğundan kefalet aidatı kesilmesinin sağlanması.
  2. 2.      Okula satın alınacak mal ve hizmetlerin tekliflerinin hazırlanması ihale talimatlarının ve işlemlerinin hazırlanması sonuçlandırılması için gerekli iş ve işlemlerin sağlıklı yapılması.
  3. 3.      Satın alınan malzemelerin muayene ve kabul iş ve işlemlerinin fatura esas alınarak yapılması Ayniyat Alındısı kesilerek esas ambar defterine kayıtlarının yapılması.
  4. 4.      Lüzum Müzekkeresi (İstek Kâğıdı) esas alınarak isteme çıkarma kağıtları ile ambar defterinden çıkış işlemlerinin yapılması.
  5. 5.      Ambara giren Demirbaş eşyaları önce Demirbaş Eşya Esas Defterine çıkış yaparak özelliğine göre (A),(B),(C) demirbaş esas defterlerine kayıt edilmesi.
  6. 6.     Demirbaş eşya İCMAL (Tasnif) Defteri tutulması.
  7. 7.      Atölye ve işliklerle ilgili (B) demirbaş yardımcı defterlerinin tutulması.
  8. 8.     Demirbaş eşya yoğaltım defteri tutulması ve düşümlerinin işlenmesi (Tebeşir, kalem vs.)
  9. 9.     Ambarda bulunan malzemeler için ambar kartı tutulması ve günlük işlenmesi.
  10. 10.  Yatılı ve yarım yatılı öğrenciler ile ilgili olarak ambara giren ve ambardan çıkan malzemelerin kontrol defteri tutulması.
  11. 11.  Günlük yemek tabelasının hazırlanması ve kişi başına düşen miktarın Nöbetçi öğretmen ile birlikte çıkarılması, dosyalanması.
  12. 12.  Demirbaş Ambar Depo Sayım Cetvelleri tutanağının her mali yılbaşında çıkarılarak sonuçlandırılması.
  13. 13.  Fazla çıkan fiyatı bilinmeyen demirbaş eşyalar ile ilgili fiyat tespit tutanaklarının yapılarak kayıtlara geçirilmesi.
  14. 14.  Düşümü yapılacak demirbaşlarla ilgili olarak kayıttan silme müzekkerelerinin hazırlanması, yok etme tutanaklarının sonuçlandırılması.
  15. 15.  Demirbaş eşyaların uygun bölümlerine demirbaş numaralarının yazılması, odalara demirbaş eşya listelerinin asılması.

16. Atölyelerce temrinden yapılan eşyalara imalat maliyet ve mamul eşya pusulası ile teslim alınarak okul ambarına fiyatlı olarak satışa hazır bulundurmak, satılan malzemelerin bedellerinin M.T. E.G.ve yaygınlaştırma fonuna yatırarak dekont ve tutanakların dosyalanması.

  1. 17.  Ambar memuru kayıt işlemlerini günlük yapmak en geç 10 gün içerisinde sonuçlandırmak zorundadır.

18. Satın alınan eşya, araç gereç, makine ve erzakın tesliminde hazır bulunmak muayene edilerek kabullerine karar verilen erzak, araç gereç, eşya ve makineyi ambar veya depoda özenle korumak, tutmak, gerekli olan yerleri usulüne göre vermek.

19. Demirbaş eşya esas defteri kullanılmaya yarayan erzak, eşya, araç gereç ve makineye ait ambar ve depo esas defterini ve yatılı öğrenci eşya ve gerecini dağıtma defterinin tutulması

  1. 20.  Depo çıkış pusulalarını düzenlemek ve müdüre imzalattırarak malzemeyi vaktinde ilgililere vermek, okula yiyecek ve gerecin muayenesi ve teslimi için “Ayniyat Talimatnamesi” gereğince yapılması gereken işleri izleyip sonuçlandırmak, bu iş ile ilgili belgelerin saklanması.
  2. 21.  Okulla ilgili Sivil Savunma iş ve işlemlerinin yürütülmesi ile ilgili yazışmaların yapılması
  3. 22.  Okul Müdürlüğünce verilen yazılı ve sözlü emirlerini yerine getirilmesi.

 

 

 

 

AŞÇI GÖREV TALİMATI

               

Aşçı çalışmalarında diyet uzmanına diyet uzmanı yoksa müdür yardımcısına karşı sorumludur.

  1. 1.      Günlük tüketim maddeleri tabelasına göre kendisine teslim edilen besin maddelerini (varsa diyet uzmanının gözetim ve denetimi altında)mevcut listeye göre en iyi şekilde pişirip hazırlamak, kalitesini ve görüntüsünü bozmadan dağıtmak.
  2. 2.      Teslim aldığı besin maddeleri bozulmayacak şekilde saklamak ve eksiksiz olarak hazırlanması, tamamen sarfına ve ziyan edilmemesini sağlamak.
  3. 3.      Mutfakta kullanılan bütün bakır kapların ve gereçlerin daime kalaylı ve temiz bulunmasına dikkat etmek, mutfağın genel temizlik ve çalışma disiplinini sağlamak.
  4. 4.      Self servis olarak dağıtımı yapılan yiyeceklerin artan kısmı için yemek almak isteyenlere duyuru yapmak ve artan yiyecek olduğu takdirde tutanak yapmak.  Aşçı yardımcısı ile birlikte imzalamak.
  5. 5.      Mutfakta bulunan makine ve avadanlıkların temiz bakımlı ve kullanıma hazır halde bulundurulma sının sağlanması.
  6. 6.     Hazırlanan yemekler Okul Müdürü ilgili Müdür Yardımcısı ve yemekhane nöbetçi öğretmenince kontrol edilmeden dağıtımın yapılmaması.
  7. 7.      Ekmekler dilim halinde hazırlanarak herkesin yiyeceği kadar olması zayiatın en aza indirilmesinin sağlanması.
  8. 8.     Yemek dağıtım işleminin bitiminden itibaren kullanılan makine ve mutfak malzemelerinin bakım ve temizliğinin yapılması.
  9. 9.     Okul mutfağına tabela dışında hiç bir yiyecek sokulamaz ve özel yemek pişirilemez.
  10. 10.  Yemekhane dışına yemek ve erzak çıkarılmaz, yemek zamanları dışında yemek verilmez.
  11. 11.  Hazırlanan yemeklerden birer porsiyon 48 saat buzdolabında bekletilmesinin sağlanması.
  12. 12.  Mutfakla ilgili olarak kullanılan makine ve avadanlıkların arızalarının giderilmesi veya giderilmesi için ilgili Müdür Yardımcısının haberdar edilmesi.
  13. 13.  Mutfakta çalışan personelin 6 ayda bir sağlık kontrolünden geçirilmesi, gerektiğinde sağlık raporunun denetim için yanında bulundurulması.
  14. 14.  Mülki amirce lüzum görülecek zamanlarda yapılan fazla çalışmalar için fazla mesai ücreti ödenmesi esastır. Ücret ödemesi yapılamadığı takdirde yaptığı fazla çalışma kadar izin verilir. Bu izin yıllık izne ilave edilir.
  15. 15.  Mutfak bölümünün emniyete alınması, yedek anahtarın ilgili müdür yardımcısında bulundurulması

Okul müdürlüğünce verilen yazılı ve sözlü emirlerin yerine getirilmesi.

 

 

 

BUZDOLABI KULLANMA TALİMATI

Buzdolaplarından en iyi şekilde yararlanabilmek için temizliğine bakımına ve çalışma özelliklerine önem vermemiz gerekir.  Buzdolabını yaz aylarında 15 günde bir, kış aylarında ayda bir buzlarını çözdürüp içindeki bütün yiyecek maddesini çıkartıp içini ılık suyla temizlemek gerekir.  Otomatik dolaplar buzlarını kendi kendine çözdüğü için onları her durduğunda yukarıdaki şekilde temizlemek gerekir. 

Temizleme suyuna sabun ve deterjan koymayınız. Kokuları dolaba siner ve bir süre de çıkmaz. Ilık su veya suya karıştırılan “karbonat” yemek sodası yağları vs.leri eritecektir. Karbonatlı su ile silmişseniz sonra bir kere de duru suyla silip yiyecek maddelerini ağzı kapalı kaplarda sebze ve meyvelerin kaba kirlerini yaş bir bezle silerek naylon poşetlerin içine koymanız uzun süre taze kalmalarına sebep olacaktır.  Ayıklayıp, yıkayıp koyma vitaminlerin bozulmasına sebep olur. Kullanılacağı zaman ayıklayıp yıkama daha doğrudur. 

Temizlik esnasında fiş prizde olmamalıdır. Pişmiş yiyecekleri soğutup sonra dolaba koymalıdır. Sıcak konan yiyecekler dolabın ısısını yükseltip diğer yiyeceklerin bozulmasına sebep olduğu gibi dolapta buharlaşmaya ve dolabın da bozulmasına sebep olur.

  YİYECEKLERİN DOLAPTAKİ YERİ

 1-Buz yapma yeri: En soğuk yerdir. Dondurulması istenilen yiyeceklere uzun süre kalmasını istediğimiz yiyecekler içindir.

 2-Buzluğun altındaki yer: Çiğ et, balık vs. içindir.

 3-Birinci göz: Süt ve yiyecekler içindir.

 4-İkinci göz: Normal soğuklukta muhafaza edilecek yiyecekler içindir.

 5-Üçüncü ve dördüncü gözlerde sebze, meyve ve normal soğukluktaki yiyecekleri içindir.

 KAPAĞINDAKİ YERLER

 1-En üstteki kısım: Yumurta içindir.

 2-Yumurta rafının altındaki kısım: Salçalar vs. içindir.

 3-Üçüncü kısım: Peynir ve tere yağ içindir.

 4-Dördüncü kısım: Şişeler içecekler içindir.

 BUZDOLABINDAN YİYECEKLERİ ÇIKARMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

 1-Et ve balıkların buzlarını çözme işlemlerini buzdolabında yapmalıdır. Buzluktan alıp 2. ve 3. göze koymak suretiyle yapabilirsiniz. Dışarıda yapacak olursanız uyuşuk haldeki mikroplar derhal faaliyete geçerek yiyecekleri bozarlar.

 2-Sebzeleri dolaptan çıkarır çıkarmaz hemen pişirme işlemine geçilmelidir.

 3-Meyveleri de dolaptan çıkarır çıkarmaz fazla beklemeden yemelidir.

 

TUVALET  TALİMATI

 

1. Tuvalete girmeden önce yatakhane terlikleri çıkarılır.

2. Tuvalete çorapla girilmez.

3. Konuşulmaz, şarkı – türkü söylenmez. Bir şey yenilmez.

4. Çıkarken sifon çekilir ve leke, pislik bırakılmaz.

5. Mutlaka tuvalet kâğıdı ve havlu kullanılır.

6. Çıktıktan sonra eller sabunla yıkanır.

7. Tuvaletin havalandırılması sağlanır ve tuvalete koku giderici konulur.

8. Tuvalet musluklarından su içilmemelidir.

9. Kullanımdan sonra musluklar kapatılmalıdır. Su israf edilmemelidir.

10. Tuvalette şaka yapılmaz, çevreye su sıçratılmaz.

11. Kapılara, duvarlara yazı yazılmaz.

12. Bozuk, kırık, arızalı kısımlar pansiyon başkanına , nöbetçi öğretmene ve idareye bildirilir.

 

 

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.09.2017 - Güncelleme: 29.11.2023 13:41 - Görüntülenme: 6366
  Beğen | 4  kişi beğendi